Джерело прекрасного Античність: Урок - КВК

Джерело прекрасного

 

Античність:

Урок - КВК

 

9 клас

Тема: Розмаїття античної літератури.

Мета: виявити рівень загальної ерудиції учнів, вміння застосовувати знання античної міфології, логічно мислити.

Хід уроку

1. Вступне слово вчителя.

2. Привітання команд.

І тур. Кроки в лабіринті міфів.

1. Що таке міф? Чим міф вирізняється від казки?

2. Скільки подвигів здійснив давньогрецький герой Геракл? Назвіть їх.

3. Як звали улюблену дочку Зевса, непереможну войовницю, богиню мудрості?

4. Чи вдалося Гераклові здійснити дванадцятий по­двиг?

5. В пам'ять про якого міфологічного героя люди но­сять на руках перстені?

 II тур. Впізнай героя.

1. Туди, де кінчається пустельна країна диких скіфів, де велично здіймаються до неба гори Кавказу, Сила і Вла­да привели його... (Прометей)

2. Він перший піднявся в небо... (Дедал)

3. Герой, який звершував свої подвиги через утиски Пери. (Геракл)

4. Він просив Афродіту одухотворити скульптуру...(Пігмаліон)

III тур. Про якого письменника чи поета йде мова.

1. До цього часу 9 міст сперечаються за право назива­тися його батьківщиною? (Гомер)

2. Купався в славі, та не міг похвалитися прихильністю сильних світу цього.

(ОВІдій. Твори його були популярними, особливо се­ред молоді. Але офіційного визнання в нього не було. Він не славив імператора і потрапив у немилість до Октавіана Августа, а пізніше — у вигнання).

3. Про кого ця легенда? «Спартанці у важкий момент війни звернулися до афінян з проханням прислати їм вож-;я. Афіняни, щоб посміятися зі Спарти, послали кривоногого шкільного учителя, але він своїми піснями підняв бойовий дух спартанців і привів до перемоги. (Тіртей)

4. Любов і вино — основні теми його творчості. (Анакреонт)

5. Любив спостерігати перетворення.

(Овідій. «Метаморфози»)

IV тур. З якого твору ці слова. Хто автор?

1. Так же, як сокіл у горах, з пернатих усіх найбистріший,

Легко під хмарами гонить сполохану горлицю дику

Й мечеться таки на всі боки,      \

А сокіл із клекотом хижим

Швидко її настигає, здобичі прагнучи серцем.

(Гомер. «Іліада»)

2. Про смертних не турбуйся понад міру ти. І занедбуй у нещасті сам себе, — Ми певні, що, звільнившись із кайданів цих, Ти перед Зевсом міццю не поступишся? (Есхіл. «Прометей закутий»)

3. «Жереб мені випав такий:

Серцем палким любити

Ласку весни,

Розкіш, красу,

Сонця ясне проміння»

(Сапфо. «Жереб мені випав такий...»)

4. «Добре вмирати тому, хто, боронячи рідну країну, Поміж хоробрих бійців падає в перших рядах, Гірше ж немає нічого, як місто своє і родючі Ниви покинуть і йти жебракувати в світи» (Тіртей. «Добре вмирати тому...»)

5. Швидко дістались ми так недалекої тої країни,

Обік побачили там, край скелі над морем,

високу, лавром порослу печеру...

(Гомер. «Одіссея»)

V тур. Конкурс капітанів.

1. У якому творі І.Франко згадує про велике враження, яке справила на нього поема «Одіссея» Гомера? («Борис Граб»)

2. Хто з український поетів написав вірш «Сапфо»? (Леся Українка)

3. Якими були причини (політичні, літературні) напи­сання поеми Вергілія «Енеїда»?

4. Хто автор трагедії «Прометей закутий»? (Есхіл)

5.   Хто  в   українській   літературі   продовжив   тему «Енеїди» Гомера?

(Іван Котляревський)

 

Підсумок конкурсу.

 

 

Категорія: Вивчення теми "Античність" | Додав: uthitel (30.08.2020)
Переглядів: 185 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]