Закріплення та узагальнення: Прийом «Уповноважуючи…»

Етап уроку Закріплення та узагальнення

Назва прийому «Уповноважуючи…»

Опис прийому

Отже, є методичні прийоми («Умовні позначення», «Лото»), які неможливо реалізувати без попередньої підготовки. Тут ми стикаємося з однією з гострих проблем організації вчительської праці. Де знайти час для підготовки дидактичних матеріалів? Не треба забувати основне правило організації простору навколо себе. Ви не самотні, поруч є діти, які із задоволенням виконуватимуть удома ваше творче завдання замість рутинного. Не соромлячись почніть зі слів: «Уяви, що ти вчитель і готуєшся до уроку…»

Уповноважуючи учня, ви одночасно «вбиваєте декілька зайців». Давайте порахуємо:

1. Диференціація домашнього завдання.

2. Індивідуальний підхід до учнів.

3. Творче завдання для творчої дитини (або невеликої групи дітей).

4. Накопичення дидактичного матеріалу (що особливо важливе для тих, хто має кабінет).

5. Підвищення ефективності праці вчителя (вивільняється час на той вид роботи, який учням не доручиш).

6. Гарантовані гарні оцінки для творчої групи (який учитель не порадіє цьому «явищу природи»!).

7. Цікавий, незвичайний (можу вас запевнити - ефективний) урок, який і вам і вашим учням принесе задоволення.

8. Підвищення престижності вчительської праці («підготувати матеріали до уроку - великий труд»).

9. Чим більше ви спілкуєтеся з діть­ми, виходячи за рамки формальних відносин, тим простіше, більш довірливе і шанобливе ставлення до вас («цікавий урок - хороший учитель, багато знає…»).

10. Адміністрація неодмінно оцінить ваші організаторські здібності.

11. Якщо в школі практикуються рейтинги різної спрямованості («Найцікавіший урок», «Найпрофесійніший викладач» і т. ін.), то ваші зусилля приведуть до потрібних результатів.

Хочеться вірити, що мені вдалося вас переконати, що «безсоромно користуватися» дитячою працею не лише можна, а просто потрібно, адже це показник високого вчительського професіоналізму (а не лінь, як хтось подумав у перших рядках цього лірично-дидактичного відступу).

Наприклад, методичний прийом «Лото» або «Доміно» виконати учням під силу. Але роль учителя полягає в тому, щоб дати дітям дуже чіткі й конкретні інструкції.

1. Обсяг матеріалу, який треба відобразити в картках (матеріал конкретного уроку, підтема, тема, весь курс).

2. Форма завдання або питання (визначення, приклади, особи). Наведіть приклад завдання.

3. Художньо-естетичне оформлення (розміри карток, вид матеріалів, зовнішнє оформлення, наявність рамок та ін.)

4. Визначити терміни (проміжний - показати завдання на чернетці й остаточний - у готовому варі­анті).

 

Категорія: Методичні прийоми на уроках | Додав: uthitel (20.07.2019)
Переглядів: 226 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]