Головна » Статті » Методична палітра » Інтерактивні технології

Креолізовані тексти на уроках літератури

Креолізовані тексти на уроках літератури

Наших інтерактивних учнів нині складно залучити до читання художніх творів. Читають, подивимось правді в очі, одиниці. Яким же чином зробити так, щоб викликати інтерес учня до художнього тексту? Це завдання можуть вирішити креалізовані тексти.

 

Креолізовані тексти – це складне текстове утворення, що поєднує вербальні та невербальні елементи. Разом вони впливають на читача, створюючи комплекс образів, які супроводжують зміст прочитаного.

Можливо визначення не надто зрозуміле, але в себе воно включає відомі нам компоненти:

комікси;

буктрейлери;

буклети;

постери;

брошури;

фотоколажі;

скрапбукінг;

дудли;

кардмейкінг тощо.

 

Найцікавішими для дітей традиційно є комікси – історії в малюнках, які вдало поєднують літературу та образотворче мистецтво. Також комікси унікальні тим, що за їх допомогою можна презентувати будь-які художні твори, незалежно від їхньої тематики та часу створення.

 

Ще одним популярним типом креолізованого тексту є буктрейлер. Цевідеоролики, які цікаво розкривають тему та зміст художнього твору з метою його популяризації. Вони є своєрідною рекламою, яка має привернути увагу учнів до книги. Це дуже правильний та дієвий хід – рівень зацікавленості дійсно значно підвищується.

Приклад звичайного буктрейлера, створеного в програмі Movie Maker:

 

Приклад буктрейлера, створеного за допомогою відеоскрайбінгу

 

Також прорекламувати художній твір можна за допомогою спеціального постера, буклета або брошури. Такі матеріали може підготувати вчитель напередодні вивчення нового твору, аби зацікавити учнів, або ж попросити їх створити власні постери або брошури. Їх можна малювати особисто, або ж скористатися спеціальними програмами.

 

Ще одним креативним типом роботи є фотоколаж на літературну тему. Він може презентувати як конкретний літературний твір, так і загалом творчість певного письменника. Аналогічно можна використати і скрапбукінг – метод оформлення світлин та вирізок у сторінки чи альбоми. Дітям обов’язково сподобається! А якщо ж говорити про ще більш оригінальні варіанти, то варто звернути увагу на кардмейкінг: листівки на літературну тематику матимуть нестандартний вигляд, привертаючи увагу.

 

Кардмейкінг - мистецтво власноруч робити листівки. Слово «кардмейкінг» має власне український відповідник – листівкарство. Тобто, прочитавши текс, учні за його змістом можуть зробити аплікацію, яка й становитеме основу листівки.

Креолізовані тексти цікаві тим, що їх можна без проблем використовувати як на етапі засвоєння матеріалу, так і на фін льних уроках з теми. Але це ще далеко не все! Ця методика має безліч переваг:

 

покращення сприйняття інформації школярами;

інтенсифікація процесу навчання;

розширення можливостей для аналізу та інтерпретації тексту;

універсальність використання.

Категорія: Інтерактивні технології | Додав: uthitel (05.11.2018)
Переглядів: 36 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]