Тема : «Життя Білого Ікла у царстві ненависті»

Тема : «Життя Білого Ікла у царстві ненависті»

Мета : сприяти розумінню ідейно – художнього змісту твору, поглиблювати

навички роботи з текстом, аналізу образів повісті, розвивати критичне

мислення та уміння висловлювати свої думки, виховувати доброту,

милосердя, любов до природи.

Життя – це виклик пустелі.

Джек Лондон.

 

 

Хід уроку:

  1. Організація навчальної діяльності.

  2. Перевірка домашнього завдання.

  1. Прийом «Лови помилку» Виправити фактичні помилки в твердження вчителя.

  1. Справжнє ім’я Джека Лондона – Анрі Марі Бейль.

  2. Народився у 1867 році. (1876)

  3. Отримав виховання від свого батька і матері.

  4. З дитинства не любив читати.

  5. Довго не хотів дорослішати.

  6. Першим його твором була повість «Біле Ікло».

  7. Коли в Америці розпочалась «золота лихоманка» з презирством поставився до тих, кого вона охопила.

  8. Побував і сам на Клондайку, проте люто зненавидів цей холодний край.

  9. Повернувшись додому, оспівував урбаністичне життя і його привабливість.

  10. Писав і анімалістичні твори, тобто твори про рослинний світ.

  11. Побував на своєму кораблі і на Гаваях, проте і там йому не сподобалось, тому повернувся назад в Америку.

  12. Помер у глибокій старості.

  1. Етап орієнтації

  • Поділіться своїми враженнями від прочитаних розділів повісті «Біле Ікло».

  • Чи дійсно люди, які першими зустрілись у житті малого вовченяти були Богами?

  • Чого в білого Ікла більше від народження – вовчого чи собачого?

 

  1. Етап визначення мети.

  • Про що б хотіли сьогодні поговорити на уроці?

  1. Етап проектування.

Сьогодні на уроці ми поговоримо з вами про стосунки братів наших менших і людей, попрацюємо в групах, побудемо в ролі суддів, тобто, спробуємо розібратись, чому люди народжуються однаковими, а потім стають такими різними.

 

  1. Етап організації і виконання плану роботи

  1. Слово вчителя

У своїм статті «Про письменницьку філософію життя» Джек Лондон писав : «Коли ясно мислиш, і писати будеш ясно; якщо думка твоя благородна – і твір буде благородним.. Якщо ж знання твої уривчасті і несистематичні, чи зможеш ти знайти слова місткі і точні ? Чи пощастить тобі без головної філософської ідеї – організатора побудувати з хаосу щось цільне ? Чи може бути точним твоє передбачення й аналіз ? Чи буде у тебе власний критерій, що дозволить орієнтуватись у власному матеріалі, визначати значення кожної зернинки ? А без усього цього чи зможеш ти взагалі становити інтерес як особистість ? Чи зможеш запропонувати щось свіже, нове цьому пересиченому світу?».

Ті, хто прочитали повість Джека Лондона «Біле Ікло», напевне ж мали змогу переконатись, що письменникові є що сказати людям, він розбирається у психології поведінки тварин та людей і він має благородну мету. Про це ми сьогодні поговоримо на уроці.

  1. Бесіда за запитаннями.

  • Яким було враження вовчука від людини, коли він вперше її побачив?

  • Знайти в тексті підтвердження цієї думки.

  • Чим здивувала його мати – вовчиця. Яка була для нього еталоном мужності?

  • Хто став першим «Богом» для вовченяти?

  • Як вовчук отримав своє ім’я?

  • Які два інстинкти боролися у малому вовченяті, коли він почав спілкуватись з людьми?

  • Що відчув, коли його пестили людські руки? Знайти в тексті?

  • Що уявили під час читання?

  • Як відбувалось звикання до життя серед індіанців? ( припинення бійки, вігвам, вогонь, сутичка з Ліп – Ліпом)

  • Що відчув, коли з нього одного разу почали сміятись?

  • Яку нову науку отримав від людей? Це знання хижого звіра, чи прирученого людиною?

  • Як помстився Ліп – Ліпові?

  • Який закон став тепер у Білого Ікла законом для життя ?

  1. Робота в зошитах. Складання «Асоціативного куща» -

«Світ людей очима Білого Ікла»

 

  1. «Коло ідей»

- Як це співвідноситься з тим, що ви знаєте про світ людей? Який він зазвичай : жорстокий чи добрий?

  1. Слово вчителя.

І ось в житті Білого Ікла з’являється людина, яка перетворила таке допитливе і цікаве вовченя у жорстокого диявола. Цією людиною і був Красень Сміт.

      1. Робота в групах.

    1. Група.

  1. Хто такий Красень Сміт?

  2. Знайти портрет і довести, що Джек Лондон був тонким знавцем психології людини.

  3. За яких умов до нього потрапляє Біле Ікло?

  4. Що примусило звіра коритися своїй долі.

    1. Група

  1. Як Красень Сміт використовував собаку?

  2. Чим найбільше дошкуляв Красень Сміт Білому Іклу?

  3. Ким став Біле Ікло у Красеня Сміта ?

    1. група.

1. Описати бій Білого Ікла з «давучою смертю»

2. Як люди реагували на бій ? Хто нагадує тут тварин, а хто людей?

3. Хто врятував біле Ікло від загибелі?

  1. Етап контрольно – оцінювальний.

      1. «Кутки»

(Учні представляють звинувачення і захист, висловлюють свої судження, згоджуються або заперечують.)

- Чи можна знайти якесь виправдання для жорстокості Сивого Бобра і Красеня Сміта?

      1. «Вільне письмо».

( Протягом 5 хвилин учні записують свої думки щодо розмови на уроці, не відриваючи ручку від аркуша паперу. Помилки до уваги не беруться. Суть в тому, щоб зафіксувати свої емоції)

Продовжити речення:

На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

      1. «Збережи останнє слово за собою».

Як ви розумієте слова епіграфа до уроку?

( Учень, що розпочинав обговорення, передає естафету іншому. Після повного обговорення слово повертається до того, хто починав. Таким чином, він отримує право підбити підсумок, погодившись з тим, що говорили інші чи заперечивши, доводячи свою думку)

 

  1. Підсумок уроку.

  2. Домашнє завдання

Читати повість до кінця.

Написати анотацію до повісті «Біле Ікло».

 

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури | Додав: uthitel (15.01.2018)
Переглядів: 386 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]