Тема : Фантастичне і реальне у казці . Філософський смисл твору "Крихітка Цахес" Е.Т.А. Гофмана

Тема : Фантастичне і реальне у казці . Філософський смисл твору.

Мета : допомогти учням зрозуміти філософський зміст твору; з’ясувати роль фантастики у повісті; засвоїти поняття про філософську казку ; навчити учнів робити узагальнення та висновки.

.. Він просить тебе.., щоб ти весело й невимушено дивився на ці образи, що навіть заприятелював з цими дивними постатями, створенню яких поет завдячує впливовості примарного Духа, званого Фантазусом.. Коли ти любий читачу, інколи, може, усміхнувся в душі, то, значить, був у такому настрої, якого й хотів автор цієї оповіді.

Хід уроку:

  1. Організація навчальної діяльності.

  2. Перевірка домашнього завдання.

- Вікторина «Хто найуважніший» (За текстом казки )

- Читання сенканів, які учні склали вдома.

 

  1. Етап орієнтації

- Що таке фантастика?

- З якою метою вона використовується у творі?

  1. Етап визначення мети.

  • своєму творі Гофман показує зіткнення двох світів, але вони взаємопов’язані. Автор гостро висміює недосконалість державної системи, що породжує цахесів - циноберів, знищує моральні цінності, вбиває духовність, робить непотрібним талант. Про це наша сьогоднішня розмова.

  1. Етап проектування.

  2. Етап організації і виконання плану роботи

    1. Робота із поняттями «Фантастика і реальність»

- Що фантастичного ми бачимо в казці ?

- Яка країна є втіленням поетичної мрії ?

- Уявіть собі нотний стан, розмістіть на ньому героїв. Сила їхньої фантазії – відповідатиме висоті звуку.

( Балтазар, Проспер, Фея……. Цахес.

- Яка країна втіленням реальності?

- Що реального в зображенні життя цієї країни ?

- Які реальні риси ми бачимо в чарівниках?

  1. Теорія літератури.

«Коли ти любий читачу, інколи, може, усміхнувся в душі, то, значить, був у такому настрої, якого й хотів автор цієї оповіді»…

Дійсно в казці є багато сцен, які викликають сміх. А чи однаково ми сміємось героїв?

(Робота над поняттями : комізм, іронія, гротеск, сатира, травестія. Використовуються картки – інформатори )

  1. Аналіз останніх розділів казки.

- За кого прийняли іноземці Цинобера?

- Як їм вдалося розгледіти його справжнє обличчя?

- Як змінилося життя Цинобера, позбавленого ласки Феї ?

- Як ви оцінюєте епізод з селянкою, що домагалась побачення з Цинобером і називала себе його матір’ю ?

- Як реагував натовп на появу Цинобера у своєму справжньому вигляді?

- Знайдіть у тексті, як зображується сцена загибелі Цинобера.

- Це спокутування ганьби, покарання, насмішка чи щось інше ?

- Чому , на вашу думку, Проспер Альпанус подбав про те, щоб після смерті Цахеса люди знову вважали його тим, ким мали за життя?

- Як зрозуміти слова Феї: «Може мені вдасться побачити тебе маленьким хрущиком, жвавою мишкою або прудкою вивіркою»?

- З чим автор звертається до читача в останньому розділі і чому ?

- ЯК склалася доля Балтазара і Кандиди?

- Для чого Фея подарувала Кандиді намисто ? Який художній прийом тут використано ?

- Хто, на вашу думку, головний герой і чи справді казка має «цілком щасливий кінець»

- Чи співпали ваші передбачення щодо закінчення казки, подальшої долі героїв ?

  1. «Кутки»

( Учні представляють звинувачення і захист, висловлюють свої судження, згоджуються або заперечують)

- Як видумаєте, чи здійснилась романтична мрія Балтазара ? ( Так, але це звичайнісіньке міщанське щастя)

- Чи був інший вихід ?

  1. «Кошик»: Моральні уроки казки

дає можливість використати набутий цивілізацією досвід через призму власного світобачення. ( моральні уроки казки»

У млинок – кидаємо те, що розважало.

У смітник - неправильний, на вашу думку, вчинок героїв.

У валізу – що візьмемо в життя.

 

  1. Етап контрольно – оцінювальний.

  1. Складання ЛСК « Злет і падіння Цахеса»

  2. Бесіда з учнями.

- Яке враження справила на вас казка ?

- Що здалося трагічним, а що сумним?

  1. Мозковий штурм

- Які філософські проблеми висуває Гофман? ( добро - зло, відповідальність за приручених тобою, ставлення до природи, виживання у світі сильних ).

  1. Підсумок уроку.

  2. Домашнє завдання

Створити сенкани

Навести приклади прийом творіння гумористичних епізодів.

 

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури | Додав: uthitel (29.12.2018)
Переглядів: 307 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]