Головна » Статті » Конспекти уроків » Конспекти уроків із всесвітньої історії

Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи.

Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи.

Перевір себе

  1. Коли і з якою метою було скликано Паризьку мирну конферен­цію?
  2. Які країни не були запрошені до участі в ній? Чому саме ці кра­їни?

4) Довести, що «14 пунктів» Вудро Вільсона носили гуманістичний характер.

  1. 3 якою метою було створено Лігу Націй? Хто був ініціатором створення такої організації? Її діяльність.

4. Розташуйте прийняття мирних договорів у хронологічній послідовності аргументуючи думку, назвіть країни з якими укладено ці договори ,

а) Тріанонський;

б) Сен-Жерменський;

в) Версальський;

г) Севрський;

д) Нейїський.

5. З перерахованих положень вкажіть ті, що відносяться до Версальського мирного договору( їх номери запишіть у ліву колонку) та до Сен-Жерменського мирного договору (їх номери запишіть у праву колонку).

  1. Утворення Чехословаччини і передача їй Чехії та Моравії.
  2. Перехід австрійського флоту до країн Антанти.
  3. Заборона загальної військової повинності у Німеччині.
  4. Створення демілітаризованої зони на схід від Рейну.
  5. Передача Буковини Румунії.
  6. Передача у власність Бельгії колишньої німецької колонії — Руанди.
  7. Повернення Франції її провінцій Ельзасу та Лотарингії.
  8. Передача Італії частини Південного Тіролю.
  9. Проголошення Гданська вільним містом під урядуванням Ліги Націй.

3. Визначте назви мирних договорів, основні положення яких наведено нижче:

  • Творче завдання

«Я учасник Паризької конференції»

Сьогодні на уроці

План уроку

  1. Вашингтонська конференція
  2. Створення Версальсько-Вашингтонської системи післявоєнних міжнародних відносин.
  3. Позитивні та негативні сторони цієї системи.

ПРОБЛЕМА:

Чи могла Версальсько-Вашингтонська система стати основою для тривалого миру?

    • Робота з документами

Вашингтонська угода щодо Китаю. 6 лютого 1922 р.

(Витяг)

Стаття 1. Інші, окрім Китаю, держави, що домовляються, згодні:

  1. Поважати суверенітет, незалежність, територіальну та адміністративну недоторканність Китаю

Стаття 3. Із метою найдієвішого застосування принципу «відкритих дверей», тобто «рівних можливостей», у Китаї для торгівлі й промисловості всіх націй, інші, крім Китаю, держави, що домовляються, згодилися в тому, що вони не шукатимуть, а також не підтримуватимуть своїх громадян у пошуках:

а) угод, що могли б сприяти встановленню на їхню користь будь-якої зве­рхності у правах щодо торговельного чи економічного розвитку в будь-якому певному районі Китаю;

б) таких монополій або переваг, що могли б позбавити громадян будь-якої іншої держави права здійснювати в Китаї законну торгівлю чи промисел або можливості брати участь спільно з китайським урядом чи з будь-якою міс­цевою владою у громадських підприємствах усякого роду чи підприємствах, що за своїми завданнями, діяльністю або географічним становищем були б розраховані на паралізацію практичної можливості застосування принципу «рівних можливостей».

Запитання до документа.

  1. Із якою метою було укладено угоду щодо Китаю?
  2. 2) Яке значення мала ця угода для Китаю?
  • Формування понять

Версальсько-Вашингтонська система — система міжнародних відно­син, яка склалася в 20-х роках XX ст. після підписання Версальського договору, проведення Вашингтонської конференції та укладання ін­ших договорів між державами-переможницями у Першій світовій війні.

    • Прогнозована діяльність

Час та історики визначили позитивне значення Версальсько- Вашиннтонгської системи післявоєнних міжнародних відносин. Проте перш ніж дізнатись про їхню думку пропоную вам самим оцінити її.

ПОЗИТИВНІ НАСЛІДКИ ВЕРСАЛЬСЬКО-ВАШИНГТОНСЬКОЇ СИСТЕМИ

1. Ця система завершила процес післявоєнного мирного врегулювання.

2. Підготувала умови для тимчасової стабілізації у сфері міжнародних відносин.

3. Послабила суперечності у 20-х рр. між провідними дер­жавами світу.

4. Провідні держави світу відмовилися від війни як засобу вирішення конфліктів.

5. Було визнано право націй на самовизначення.

6. Створено Лігу Націй.

7. Було визнано незалежність багатьох європейських держав.

НЕГАТИВНІ НАСЛІДКИ ВЕРСАЛЬСЬКО-ВАШИНГТОНСЬКОЇ СИСТЕМИ

1. Посилилася боротьба в таборі переможців, бо вона за­кріпила провідну роль: Франції — у Європі,

Великої Британії — на Близькому Сході, США — у світі.

2. Вона не створила міцних мирних відносин.

3. Поглибила суперечності між переможеними і перемож­цями, бо:

• весь тягар післявоєнних змін був покладений на пере­можені народи, що стало основою нових конфліктів;

• встановила високі репарації, не враховуючи реальних можливостей переможених країн.

4. Закріпила принципи колоніалізму, запровадивши ман­датну систему.

5. Поза Версальсько-Вашингтонською системою залиши­лася радянська Росія, яка не визнала системи після­воєнних договорів.

    • ПРОБЛЕМА:

Чи могла Версальсько-Вашингтонська система стати основою для тривалого миру?

    • «Кошик»

Дає можливість використати набутий цивілізацією досвід через призму власного світобачення.

У млинок – кидаємо те, що розважило.

У смітник - неправильний, на вашу думку, вчинок, подію

У валізу – що візьмемо в життя.(Уроки історії)

 

  • Рефлексія «Сьогодні на уроці» :

(учні вибирають питання і дають на них відповіді)

- З того, що ми сьогодні вивчили, мені справді допомогло…

 

Домашнє завдання

Чит. Параграф

Повідомлення «Ліга Націй у 20-ті роки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії | Додав: uthitel (25.12.2018)
Переглядів: 17 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]