Тема. Спроба перегляду повоєнних договорів у 1920-х рр.
  • Спроба перегляду повоєнних договорів у 1920-х рр.
    • Фронтальна бесіда
  1. Чому виникла необхідність скликання Вашинтонгської конференції? Коли вона відбулась?
  2. Які угоди були укладені на конференції? Пояснити їх зміст.
  3. ЩО таке Версальсько-Вашингтонської системи післявоєнних міжнародних відносин?
  4. Визначити позитивні та негативні сторони цієї системи.
    • ПРОБЛЕМА: Президент США Уоррен Гардінг проголосив: «...Переговори будуть словами народів, які втомилися від війни. Ми ні в кому не підозрює­мо ворога. Нічиє самолюбство не може бути принижене, жодна на­ціональність не має бути пригноблена, — ми сподіваємось встанови­ти кращий лад, що поверне спокій світові».

- Чи справді результати конференції та договорів «не пригнобили жодну національ­ність» та «встановили кращий лад і повернули спокій світові»?

  • Робота із «Учнівськими сторінками» Врегулювання проблеми репарцій .Плани Дауеса та Юнга

План Дауеса

Лондонська конференція, що відбулася в серпні 1924 р., схвалила доповідь, розроблену комісією експертів під керів­ництвом директора одного з найбільших банків Чикаго американця Чарльза Дауеса (план Дауеса), спрямовану на перегляд репараційних зобов'язань Німеччини. План Дауе­са не визначав загальної суми репарацій.

ПЛАН ДАУЕСА (1924р.)

Було створено міжнародний комітет експертів на чолі з аме­риканським банкіром Ч. Дауесом для розроблення пропози­цій по репараціях. Рекомендації комітету експертів увійшли в історію як план Дауеса.

Серпень 1924 р. План Дауеса був затверджений спеціальною конференцією в Лондоні.

План Дауеса передбачав:

1. Негайне надання Німеччині позики в розмірі 800 млн зо­лотих марок.

2. Ці кошти, надані американськими й англійськими бан­ками, повинні були сприяти відновленню економіки Ні­меччини та стабілізації її фінансової системи.

3. На декілька років до завершення процесу відновлення економіки репараційні платежі повинні бути знижені: перші 4 роки—до 1 млрд марок, а з 1928-1929 рр. повин­ні зрости до 2,5 млрд марок на рік.

4. Загальна сума репарацій, встановлена у 1921 р. в розмірі 132 млрд марок, залишалася без змін.

5. Основні джерела репараційних платежів Німеччини:

• з коштів державного бюджету, який поповнювався з відрахунків від прибутків німецьких залізниць і про­мислових компаній;

• високих податків на товари широкого вжитку: цукор, тютюн, пиво, тканини, взуття тощо.

6. Фінансова система Німеччини перебувала під контролем союзних держав.

Висновки:

1. Внаслідок здійснення плану Дауеса економіка Німеч­чини потрапила в залежність від іноземного капіталу.

2. Великі іноземні позики дали змогу Німеччині розпо­чати швидке відновлення економічного потенціалу, що уможливило зміцнення її зовнішньополітичних позицій.

ПЛАН ЮНГА (1929р.)

Серпень 1929 р. На міжнародній конференції в Гаазі було при­йнято новий репараційний план, розроблений комітетом експертів на чолі з американським підприємцем О. Юнгом. За планом Юнга:

1. Була знижена загальна сума репарацій до 113,9 млрд зо­лотих марок.

2. Встановлені щорічні платежі Німеччини в розмірі 2 млрд марок.

3. Репарації повинні були виплачуватися за рахунок дер­жавного бюджету і прибутків залізниць.

4. Всі види іноземного контролю над економікою Німеччи­ни були відмінені.

5. Для отримання й розподілу репарацій було створено Банк міжнародних розрахунків, який фінансував важку та військову промисловість Німеччини.

Висновки:

1. План Юнга ще більше сприяв відновленню воєнно-еко­номічного потенціалу Німеччини.

2. Цей план сприяв зміцненню позицій американського ка­піталу в Європі.

  • Коло думок

- Президент США Кальвін Кулідж: «Ми знову висловили наше бажання, щоб Франція одержала свої борги, а Німеччину було відбудовано. Ми серйозно прагнули усунути розбіжності та встановити мир. Ми й на­далі робитимемо все, на що будемо спроможні».

  1. Чи вдалося світовій спільноті вирішити «репараційне питання»?
  2. Який економічний механізм було застосовано?
  3. До яких наслідків це призвело

4) Хто отримав найбільшу вигоду від цих планів?

  • Документи свідчать….(ст..59 підручника)

- Яке значення мала угода для РРФСР та Німеччини?

  • Робота в групах із укладанням таблиці

Назва конференції

рік

Країни

Головні питання

 

 

 

 

 

  1. група – Проаналізувати Генуезьку та Гаазьку конференції
  2. група – Проаналізувати Лозаннську та Локарнську конференції
  • Робота з К.К. «Поділ Османської імперії»
        • За Севрською угодою
        • За Лозаннською угодою
    • Розповідь вчителя «Пакт Бріана- Керлога
    • Словникова робота

Система колективної безпеки – це підписання ряду договорів між країнами світу для уникнення вирішення проблем збройним шляхом.

Арбітражна угода — міжнародна угода для мирного роз­в'язання міжнародних спорів, продовження яких могло б за­грожувати підтриманню миру і безпеки.

    • Робота з документом ст..59

- З якою метою було укладено цей пакт?

- В чому значення цього пакту?

    • Складання тезового плану розповіді вчителя «Ліга Націй у 20 роках»
    • Коло думок

ПРОБЛЕМА: Президент США Уоррен Гардінг проголосив: «...Переговори будуть словами народів, які втомилися від війни. Ми ні в кому не підозрює­мо ворога. Нічиє самолюбство не може бути принижене, жодна на­ціональність не має бути пригноблена, — ми сподіваємось встанови­ти кращий лад, що поверне спокій світові».

- Чи справді результати конференції та договорів «не пригнобили жодну національ­ність» та «встановили кращий лад і повернули спокій світові»?

    • Цікаві завдання

В-дь: економічних; російське. фінансових; Центральної;міжнародну; ;

Східної; Генуї

 

В-дь:; 1925; Францією Лондоні; ; Бельгією; Німеччиною;; Італія; Чехословаччиною; Польщею. Велика Британія Локарнська

  • Рефлексія «Сьогодні на уроці» :

(учні вибирають питання і дають на них відповіді)

  • Найбільше мене сьогодні вразило….
  • Сьогоднішня тема пов'язана з моїм досвідом тим, що…

Домашнє завдання

Чит параграф

Підготув. до хронологічного диктанту

 

 

 

 

 

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії | Додав: uthitel (25.12.2018)
Переглядів: 327 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]