Тема : Ахейська(Мікенська) палацова цивілізація. Загибель Трої.

Тема : Ахейська(Мікенська) палацова цивілізація. Загибель Трої.

Мета : Сформувати в учнів уявлення про характерні риси Ахейської палацової цивілізації та її роль у розвитку загальносвітового культурного процесу, показати роль міфів як історичного джерела, розвивати уміння аналізу історичного матеріалу, роботи з підручником, картою, формувати навички аналітичного мислення, виховувати естетичні смаки.

Хід уроку:

  1. Організація навчальної діяльності.
  2. Перевірка домашнього завдання.

Історична розминка
Мультимедійна вікторина «Правителі Далекого Сходу»
Індивідуальне завдання:

На лінії часу позначити час існування мінойської цивілізації і порахувати скільки часу пройшло із моменту її зникнення і до наших днів.

 

Біля дошки записати «Сприятливі та несприятливі природні умови Греції»
Бліц-опитування

  1. На яких півостровах розташована Греція?
  2. Які моря омивають Грецію? (Іонічне, Егейське, Середземне)
  3. На які частини поділяється територія Греції? (Північна, Середня, Пів­денна)
  4. Як називали себе стародавні греки? (Елліни)
  5. Як називається найвища гора в Греції? (Олімп)
  6. Природні умови Греції сприяли розвитку мореплавства і... (закінчіть речення).
  7. Як називається найбільший півострів, розташований на південний схід від Греції?(Крит).
  8. Яку назви мали місцеві племена Криту?
  9. Яку назву має цивілізація, що існувала на Криті?
  10. Чому цивілізацію Криту називають палацовою?
  11. Поясніть походження крилатого вислову «Нитка Аріадни» .
  12. Розкажіть про археологічне відкриття Кносського палацу.
  13. Як загинула Мінойська палацова цивілізація?
  1. Етап орієнтації

— Отже, на минулому уроці ми дізналися про розквіт та занепад блискучої Критської (Мінойської) Палацової цивілізації. Але вона не зникла безслідно, її досягнення частково були запозичені та збережені прибульцями — ахейськими племенами. Ахейці створили власний варіант палацової цивілізації — Ахейську, яка існувала в XVXII ст. до н.е.

  1. Етап визначення мети.

Тема: Ахейська(Мікенська) палацова цивілізація. Загибель Трої.

Проблемне запитання: Чому загинула Мікенська цивілізація?

  1. Етап проектування.
  2. Етап організації і виконання плану роботи
  • Слово вчителя

(Слайди)

За однією з версій, ахейці, захопивши в середині XV ст. до н.е. острів Крит, винищили частину місцевого населення, яке на той час перебувало на більш високому щаблі розвитку.

Внаслідок господарських та культурних стосунків між представниками Критської цивілізації та ахейців на Балканському півострові виникла нова цивілізація — Ахейська.

 

Оскільки ахейці теж будували величні палаци, що були центрами культурного та господарського життя, цю цивілізацію називають палацовою. Ахейську культуру також називають мікенською на честь одного з її найбільших центрів — міста Мікени.

  • Робота з картою
  • В якій частині Греції знаходиться місто Мікени?
  • В чому вигідне його розположення?

-Отже, період грецької історії між 1600-м та 1025рр. іменують мікенською цивілізацією

  • Формування поняття

Мікенська цивілізація — культура ахейського народу, що склалася під впливом Критської цивілізації між 1600-м та 1025рр до н.е.

 

Проте ахейці не знищили, а перейняли більшість досягнень критян, а саме:

  • техніку будівництва палаців;
  • способи ведення сільського господарства;
  • вміння обробляти бронзу
  • писемність.

 

Ахейські будівники палаців зберегли основну вимогу критської традиції: будинок царя мав включати жилі кімнати, службові приміщення, ремісничі майстерні та комори для припасів. Мікени були оточені фортечним муром завдовжки 900 метрів. Товщина фортечних мурів сягала від 5—8 до 17 метрів.(СЛАЙДИ) До нашого часу дійшли ці міцні мури. Верхню частину воріт прикрашала трикутна плита, на якій було зображено двох левів — це так звані «Левові ворота». Леви кла­ли лапи на вівтар і суворо дивилися на тих, що входив до міста. Ще одним прикладом інженерного мистецтва служить Тіринфська цитадель,на півострові Пелопоннес.. Це укріплене поселення на пагорбі, що існувало з початку бронзового століття. Досягло розквіту між 1400 і 1200 роками до н. е.. Вага необроблених монолітів вапняку сягала в деяких випадках 12 т, утворюю­чи стіни у 4,5 м завтовшки і 7,5 м заввишки. За це був названий Гомером «кріпкостіним Тірінфом», пов'язаний з циклом міфів про Геракла, за деякими джерелами - його батьківщина. У 468 до н. е.. зруйнований аргосцями.

Ахейці були неперевершеними майстрами. Для оздоблення палаців широко використовувалися колони, різьба по каменю та мармуру.

На чолі держави ахейців стояли царі, їхня влада була спадковою. Царі володіли кращими землями. Землевласниками були так само воєначальники та жерці. Землю обробляли селяни. Широко використовувалася праця рабів. Так, у палацовому господарстві Пілоса було зайнято близько 1000 рабинь з дітьми. Праця чоловіків-рабів використовувалася мало.

 

  • Це цікаво знати (Слайди)

1. Ахейські митці славилися вазовим розписом. Крім геометричних мотивів, широко використовувалися зображення рослин, тварин, людей, особливо воїнів.

2. Вже в XV ст. до н.е. ахейці вміли позначати на письмі голосні звуки, що посприяло появі алфавітної писемності. .

 

  • Самостійна робота з підручником

- Відшукати тексті, якому вченому ми завдячуємо відкриттям Мікенської цивілізації

 

Найцікавіший археологічний пам'ятник — гробниця (скарбниця) мікенського царя Атрея. Сама гробниця прихована усередині штучно ство­реного кургану. Для того, щоб туди потрапити, потрібно було пройти дов­гим коридором. Гробницю перетинали величезні кам'яні блоки (кожен з них вагою був 120 т).

 

  • Робота з CD посібником

Велику кількість легенд було створено про міжусобні війни між союзами племен і коаліціями царств. Наприклад, історичні легенди зберегли яскраві оповіді про походи союзу аргоських царів проти багатого Фіванського царства в Беотії. Розповідається про ахейців у міфах про подорож аргонавтів у Колхіду (Чорноморське узбережжя).

(походи ахейців)

  • Робота з СD посібником

- З яких джерел ми дізналися про Троянську війну?

 

  • Перегляд презентації «Троянська війна» із коментарем

Та найбільше дійшло до нас легенд про похід ахейських царів проти Троянського царства (1240— 1230 рр. до н.е.). Цей цикл міфів названо троянським. Інша назва Трої — Іліон. Ця війна була реальною історичною подією, хоча довгий час існування Трої вважалося лише міфом. Перемога у цій війні стала останнім військовим тріумфом ахейців.

  • Сюжетна розповідь із презентаційним супроводом

Вчитель пропонує до уваги учнів стислу розповідь про події Троянської війни (за міфами)

  • Робота з джерелами (уривки з міфів)

Падіння Трої.

"Розсипалися по заснулих вулицях Трої герої. Запалали будинки, яскравою загравою освітлюючи гинучу Трою. Почалася жахлива битва. Троянці захищалися хто чим міг. Нікого не щадили греки. Із зойками бігли по вулицях Трої жінки і діти. Нарешті підступили греки до палацу Пріама. Загинув Пріам у тому палаці, де жив стільки років, правлячи великою Троєю. Не врятувався ніхто із синів Пріама. Довго палала ще Троя. Клуби диму здіймалися високо до неба. Оплакували боги загибель великого міста. По стовпах диму і величезній заграві вночі дізналися навколишні народи, що впала Троя, яка довго була наймогутнішим містом в Азії".

  • Робота з ЛСК «Характеристика здобутків Ахейської цивілізації:

Досягпення Ахейської цивілізації:

  • Ахейська писемність.
  • Монументальне будівництво (палаци, царські усипальниці).
  • Найбільший флот у всій Елладі.
  • Високохудожній живопис: настінний (фрески) та вазовий.
  • Проблемне запитання.Робота з CD посібником
  • Війни ахейців з племенами дорійців тривали майже 100 років. Чому загинула Мікенська цивілізація?

(Основні причини занепаду ахейських міст, які не зуміли дати відсіч завойовникам:

  • розпад військових союзів після троянської війни;
  • руйнування господарств через постійну відсутність чоловіків;
  • чисельні війни.)
  1. Етап контрольно – оцінювальний.
  • Кросворд

1. Ім'я поета, який описав у своїх творах події троянської війни.

2. Інша назва міста Троя.

3. Назва півострова, заселеного ахейськими племенами близько 2000 р. до н.е.

4. Так називали себе корінні народи, що жили на островах Егейського моря.

5. Прізвище першовідкривача Трої.

6. Назва острова — центру мінойської культури.

  • Рефлексія «Сьогодні на уроці» :

(учні вибирають питання і дають на них відповіді)

  • Найбільше мене сьогодні вразило….
  • З того, що ми сьогодні вивчили, мені справді допомогло…
  1. Підсумок уроку.

Це цікаво знати!

Всю історію Давньої Греції дослідники умовно поділяють на дві великі епохи:

- епоху Крито-Мікенської палацової цивілізації;

- епоху античної полісної цивілізації.

Перша зникла в кінці XII ст. до н.е. після дорійського завоювання, а друга виникла через 3—4 століття. Цю прогалину в історії називають "темними віками". Та про це ми поговоримо на наступних уроках

  1. Домашнє завдання

Чит. Пар.
Записи «УС»

Категорія: Система уроків по темі "Історія Стародавньої Греції" (6 клас) | Додав: uthitel (23.01.2018)
Переглядів: 2509 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]