00:46
Семінари, вебінари або курси: чи можна «на свій смак» обирати форму підвищення кваліфікації

Семінари, вебінари або курси: чи можна «на свій смак» обирати форму підвищення кваліфікації

Із листа до редакції: «На місцях змушують обирати курси підвищення кваліфікації в ІППО. А якщо відмовитися й обрати „на свій смак“, наприклад семінари? Чи буде це помилкою?»

Володимир Божинський, керівник експертної групи з питань державно-громадського управління освітою директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України

Обрати «на свій смак» форму підвищення кваліфікації не буде помилкою.

Педагогічні працівники самостійно та вільно обирають форми, види, напрями підвищення кваліфікації та суб’єктів, які їх надають, зміст свого підвищення кваліфікації з урахуванням особистих потреб у вдосконаленні наявних чи набутті нових компетентностей. Вони можуть підвищувати кваліфікацію за фаховими (відповідно до навчальних предметів, які викладають), або ж за загальними чи іншими компетентностями, актуальними для їхнього професійного розвитку з урахуванням вимог відповідних професійних стандартів.
Це передбачено у Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженому постановою КМУ від 21.08.2019 № 800.

Однак без рішень засновника та педагогічної ради не обійтися.

Педагогічна рада затверджує орієнтовний план підвищення кваліфікації на наступний календарний рік з урахуванням пропозицій педпрацівників.

На підставі орієнтовних планів засновник щороку формує регіональне замовлення на підвищення кваліфікації.

Коли стає зрозуміло, скільки коштів передбачено у поточному році в кошторисі на підвищення кваліфікації, педагоги подають керівнику пропозиціїдо річного плану підвищення кваліфікації.

У пропозиції має бути інформація про:

  • тему (напрям, найменування) відповідної програми;
  • форму, обсяг (тривалість);
  • вартість підвищення кваліфікації та джерела фінансування освітньої послуги (за рахунок коштів бюджету, фінансування самим педагогічним працівником або третьою стороною);
  • суб’єкта підвищення кваліфікації (повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності) фізичної особи, яка надає освітні послуги з підвищення кваліфікації педагогічним працівникам (для фізичних осіб, зокрема фізичних осіб — підприємців).

Педрада розглядає пропозиції працівників. За результатами розгляду затверджує план підвищення кваліфікації на рік у межах коштів, передбачених у кошторисі на підвищення кваліфікації.

Якщо пропозиція не відповідатиме зазначеним вимогам, то педрада її не розглядатиме.

За згодою працівника пропозицію можуть уточнити або змінити, зокрема з урахуванням обсягу видатків, передбачених на підвищення кваліфікації.

Педпрацівники мають право підвищувати кваліфікацію поза планом підвищення кваліфікації закладу освіти.

Переглядів: 810 | Додав: uthitel | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]