Веб-квести

Веб-квести

Quest в перекладі з англійської мови - тривалий цілеспрямований пошук , який може бути пов'язаний з пригодами або грою ; також служить для позначення одного з різновидів комп'ютерних ігор.

Веб -квест ( webquest ) в педагогіці - проблемне завдання з елементами рольової гри , для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету .

Освітній веб -квест - це сайт в Інтернеті , з яким працюють учні , виконуючи ту чи іншу навчальну задачу. Розробляються такі веб- квести для максимальної інтеграції Інтернету в різні навчальні предмети на різних рівнях навчання в навчальному процесі . Вони охоплюють окрему проблему , навчальний предмет , тему , можуть бути і міжпредметних . Розрізняють два типи веб- квестів : для короткочасної (мета: поглиблення знань та їх інтеграція , розраховані на одне- три заняття ) і тривалої роботи (мета: поглиблення і перетворення знань учнів , розраховані на тривалий термін - може бути , на семестр або навчальний рік ) .Результатом роботи з веб- квестом є публікація робіт учнів у вигляді веб- сторінок і веб- сайтів ( локально або в Інтернет).

Цілі застосування:

• підвищення мотивації до самонавчання;

• формування нових компетенцій;

• реалізація креативного потенціалу;

• підвищення особистісної самооцінки;

• розвиток незатребуваних в навчальному процесі особистісних якостей (наприклад, поетичні, музичні, художні здібності).

При роботі над цим проектом розвивається ряд компетенцій :

• використання ІТ для вирішення професійних завдань (в т.ч. для пошуку необхідної інформації , оформлення результатів роботи у вигляді комп'ютерних презентацій , веб -сайтів , флеш - роликів , баз даних тощо) ;

• самонавчання і самоорганізація ;

• робота в команді (планування , розподіл функцій , взаємодопомога , взаємоконтроль ) ;

• вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації , визначати найбільш раціональний варіант, обґрунтовувати свій вибір ;

• набуття досвіду публічних виступів.

Розробниками веб- квесту як навчального завдання є Берні Додж , професор освітніх технологій Університету Сан -Дієго ( США ) . Ним визначено такі види завдань для веб- квестів:

• Переказ - демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з різних джерел в новому форматі : створення презентації , плаката , розповіді.

• Планування та проектування - розробка плану або проекту на основі поставлених завдань.

• Самопізнання - будь-які аспекти дослідження особистості .

• Компіляція - трансформація формату інформації , отриманої з різних джерел : створення книги кулінарних рецептів , віртуальної виставки , капсули часу , капсули культури .

• Творче завдання - творча робота в певному жанрі - створення п'єси , вірші , пісні , відеоролика.

• Аналітична завдання - пошук та систематизація інформації.

• Детектив , головоломка, таємнича історія - висновки на основі суперечливих фактів .

• Досягнення консенсусу - вироблення рішення по гострій проблемі .

• Оцінка - обґрунтування певної точки зору.

• Журналістське розслідування - об'єктивний виклад інформації ( поділ думок і фактів ) .

• Переконання - схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб .

• Наукові дослідження - вивчення різних явищ , відкриттів , фактів на основі унікальних он- лайн джерел.

До основних вимог до освітнього веб- квесту, призначеного для самостійної роботи з ним учня, можна віднести наступні. Веб -квест повинен мати:

1 . Ясний вступ, де чітко описані головні ролі учасників ( наприклад , "Ти - детектив , який намагається розгадати загадку таємничої події " і пр. ) або сценарій квесту , попередній план роботи , огляд всього квесту.

2 . Центральне завдання, яке зрозуміле , цікаве і здійсниме. Чітко визначено підсумковий результат самостійної роботи учня (наприклад , задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді, прописана проблема, яку потрібно вирішити, визначена позиція, яка повинна бути захищена, і вказана інша діяльність , яка спрямована на переробку і представлення результатів , виходячи з зібраної інформації).

3 . Список інформаційних ресурсів ( в електронному вигляді - на компакт -дисках , відео та аудіо носіях , в паперовому вигляді , посилання на ресурси в Інтернет , адреси Веб -сайтів по темі) , необхідних для виконання учням завдання. Цей список повинен бути анотованим .

4 . Опис процедури роботи, яку необхідно виконати кожному учню при самостійному виконанні завдання (етапи ) .

5 . Керівництво до дій (як організувати і представити зібрану інформацію) , яке може бути представлене у вигляді головних питань, які організовують навчальну роботу (наприклад , пов'язаних з визначенням часових рамок , загальною концепцією , рекомендаціями щодо використання електронних джерел , представленням "заготовок" веб- сторінок - для уникнення технічних труднощів при створенні ними самостійних сторінок як результату вивченого ними матеріалу та ін.)

6 . Висновок, в якому підсумовується досвід, який буде отриманий учнями при виконанні самостійної роботи над веб- квестом . Іноді корисно включити до висновку риторичні запитання , що стимулюють активність учнів продовжити свої дослідження надалі.

 

Категорія: Інтерактивні технології | Додав: uthitel (25.03.2018)
Переглядів: 389 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]