Тема: Загальні відомості про добу романтизму. Е.Т.А. Гофман. Короткі відомості. «Малюк Цахес на прізвисько Цинобер.

Тема: Загальні відомості про добу романтизму. Е.Т.А. Гофман. Короткі відомості. «Малюк Цахес на прізвисько Цинобер.

 

Мета: дати вiдомостi про добу романтизму, ознайомити з найвидатнішими представниками даного напрямку; розвивати читацький талант учнів та мислення, збагачувати й удосконалювати мовлення; виховувати вдумливого читача, повагу до духовних надбань людства.

 

«Мистецтво вчить в одній миттєвості бачити вічність, піщинці – величезний світ, в одній жменьці – безмежність, у чашечці квітки – небо»

Блей.

Хід уроку:

  1. Організація навчальної діяльності.
  2. Перевірка домашнього завдання.
  • Гра «Гонка за лідером»
  1. Етап орієнтації.
  • «Мікрофон»

- Які асоціації викликає слово «романтизм»

  1. Етап визначення мети.

- У вашому розумінні «романтизм» це щось незвичайне, пов’язане з пригодами, романтичним коханням, чимось казковим незбагненним. Проте чомусь письменники – романтики намагались утекти від дійсності у світ фантастики, екзотики, минулого, зосередитись на проблемах особистості її духовному житті.

Тому ми повинні з’ясувати , які причини суспільства провели до розчарувань, визначити особливості романтизму та познайомитись із творчістю видатних представників.

  1. Етап проектування.
  2. Етап організації і виконання плану роботи
  • Слово вчителя.

Романтизм виник у той час, коли Європа пережила сильне духовне потрясіння i глибоке розчарування у зв’язку з подіями Французької революції 1789—1794 рр. та наполеонівськими війнами. Ставилося під сумнів переконання, що людині пiд силу перебудувати на краще суспільний порядок на основі розуму, i це пригнічувало стан людини. Революція не привела до суспільної гармонії, вона скінчилася розгулом насильства i кривавим .якобінським терором..

«Поети й письменники 19 ст – діти Французької революції» В. Гюго.

«Захоплення революцією – факт особистої біографії письменників; розчарування – початок їхньої літературної біографії.» О. Карельський.

Не вдалося ствердити свободу та справедливість i на багнетах наполеонівських солдатів. Так було завдано удару по вiрi в розум. Як пам’ятаємо, віра в людину — це гасло доби Просвітництва, від якої вiдштовхувся романтизм. Саме цим пояснюється глибоке розчарування, яке охопило багатьох митців – романтиків :

«О, я не стар ! Но мир, безспорно,

Был сотворен не для меня» Байрон.

Воно знайшло своє відображення в песимістичному тоні та трагічному забарвлені їхньої творчості. Саме тут треба шукати витоки образу розчарованого в житті героя, оспіваного романтиками.

  • Робота з таблицею «Романтизм»
  • Теорія літератури

Романтичний герой – тираноборець, бунтар, одержимий «світовою скорботою», «несамовитий шукач життєвих насолод» Як правило, це виняткові характери, що діють за виняткових обставинах.

  • Знайомство з художниками доби романтизму.
  • Робота із цитатним матеріалом про романтизм
  • Прийом «кошик»
  1. У млинок.
  2. У смітник.
  3. У валізу.
  • Створення «асоціативного куща» по темі «Романтизм»

 

  • Лекція вчителя по біографії Е.Т. А. Гофмана
  • Словникова робота

Філістери – задоволені життям і реальністю, не зазнають високих поривань, володарі світу, де цінуються матеріальні блага.

Ентузіасти – глибоко духовні, щиро відчувають красу, над ними матеріальне не має влади, ведуть боротьбу із філістерами.

  • Бесіда на первинне сприймання тексту

- Автор відносить свій твір до жанру казки. Які ознаки казки ви знайшли у творі ?

- Чи є творі реальні події ? В чому їх особливість ?

- Багато сторінок твору «Малюк Цахес» викликають усмішку. А як ви думаєте, цей твір серйозний. Свою думку аргументуйте.

- Чому автор не міг відверто говорити про проблеми, які його турбували і застосував казковий жанр?

  1. Етап контрольно – оцінювальний.
  • Підсумкова бесіда

- Які події XIX ст.. стали поштовхом до появи романтизму ?

- Назвіть основні риси цього напрямку.

- В чому незвичайність особистості Е.Т. А. Гофмана ?

- Чим зацікавив твір «Малюк Цахес» ?

 

  • Рефлексія «Сьогодні на уроці» :

(учні вибирають питання і дають на них відповіді)

  • Найбільше мене сьогодні вразило….
  • Єдине, що мене тепер дивує…
  • Раніше я думав (ла), що …….. , а тепер вірю, що…
  • Сьогоднішня тема пов'язана з моїм досвідом тим, що…
  • Я хотів (ла) б більше почути про….

З того, що ми сьогодні вивчили, мені справді допомогло…

 

  1. Підсумок уроку.
  2. Домашнє завдання

Дібрати цитатний матеріал до образу Цахеса.

 

 

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури | Додав: uthitel (29.12.2018)
Переглядів: 404 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]