Тема. Геракл – улюблений герой стародавніх греків

Тема. Геракл – улюблений герой стародавніх греків

Мета: розширювати поняття про міфи; формувати навички коментованого читання, ус­ного зв'язного мовлення, переказу тексту та його аналізу; сприяти формуванню у шестикласників загальнолюдських ідеалів.

Обладнання: тексти міфів, мультимедійна презентація

 

ХІД УРОКУ

І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

  • Відеовікторина

ІІІ СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Відомо, що Геракл (у римлян Геркулес) — найсильніший ге­рой Греції. Спочатку він вважався сонячним богом, що разив своїми стрілами, які б'ють без промаху все темне і зле. Він зціляв і насилав хвороби, мав багато спільного з Аполлоном. Але Геракл — бог і герой одночасно, що зустрічається тільки у грецькій міфології.

У зоряну ніч можна побачити Геракла (Геркулеса) на небі, бо його ім'ям зветься одне із сузір'їв. А поряд із сузір'ям Герку­леса можна побачити сузір'я Гідри, тієї потворної багатоголової істоти, яку вбив Геракл. На наших уроках ми ознайомимося з деякими міфами про цього давньогрецького героя.

  • Постановка проблеми

- Чи можна назвати подвигами перемоги Геракла?

  • Робота з текстом. «Скотний двір царя Авгія».

1)Яке завдання мав виконати Геракл у царя Авгія? (Очистити стайні та хліви царя Сліди Авгія.)

2) У чому полягала складність завдання? (Авгій не сподівався, що це завдання взагалі можна було виконати, адже багате років поспіль стайні не чистилися.)

3) Знайдіть і зачитайте описи биків, що були на стайнях Авгія.)

4) Яку умову Геракл поставив Авгієві? (Авгій мав віддати де­сяту частину своїх стад, якщо Геракл виконає завдання за один день.)

5) Яка риса Геракла виявилася під час виконання цього завдан­ня? (Кмітливість.)

6) Що зробив Геракл, аби швидко виконати важку роботу? (Вивалив стіну, що оточувала скотний двір і спрямував туди воду двох рік.) І

7) Чи виконав Авгій свою обіцянку? (Ні.)

8) Якою була реакція Геракла? (Він пішов від Авгія, але через кілька років помстився йому.)

  • Обговорення проблемної ситуації.

— Як ви вважаєте, чи був справедливим вчинок Геракла щодо Авгія? (Авгій вчинив зле і Геракл покарав його за це. Причому Геракл убив Авгія у поєдинку, як і належить хоро­брому воїнові.)

  • Цікава довідка
  • що після перелоги над Авгієм, Геракл приніс жертву олімпійським богам і встановив Олімпійські ігри. Вони проводилися кожні чотири ро*ки на священній рівнині, обсаженій самим Гераклом на честь богині Афіни Паллади оливами. На цих іграх проводилися змагання з бігу, боротьби, кулачного бою, метання диска і списа, а також перегони колісниць. Пе­реможці в іграх діставали в нагороду оливковий вінок і мали велику шану. Цікаво, що греки вели літочислення саме за Олімпійськими іграми.
  • Робота з міфом «Пес Кербер»
  • Відеовікторина « Який подвиг Геракла зображено на ілюстрації?»
  • Робота з ЛСК «Риси характеру Геракла»

- Які риси характеру відображено?

  • МОКРОГУЗ
  • Уривок з кінофільму

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Запитання для контролю.

1) Визначте теми прочитаних міфів. (Боротьба зі злом, віра в силу людини, ЇЇ кмітливість, розум.)

2) Що, на вашу думку, утверджують міфи? (Зло завжди має бути покараним. Людина завдяки своєму розумові може багатого досягти.

 

9. Робота з текстом.

— Схарактеризуйте риси вдачі Геракла, використовуючи тек­стовий матеріал міфів. (Сміливий, мужній, сильний, розумний, кмітливий, вірний у дружбі.)

 

  • Словесне малювання

(музика)

- Ви художник, перед вами завдання зобразити подвиг Геракла. Що б ви намалювали на полотні(

  • Образ Геракла (Геркулеса) у живопису

Подвиги Геракла були улюбленими темами античного мистецтва. Відома статуя Геракла Фарнезе роботи Глікона. Епізоди з життя ге­роя були постійними темами скульпторів, які оздоблювали фризи, метопи й фронтони в храмах. Міфи про Геракла популярні і в піз­нішому образотворчому мистецтві (Дж. Романо, Дж. Базарі, Г. Рені, С. Рафаель, П. Рубенс, Л. Тінторетто, А. Канова). Відома картина Помпео Батоні «Геркулес на роздоріжжі між Добро­чесністю і Пороком» (1765 р.). Алегорію створив у V ст. до н. е. фі­лософ Продік. Коли юний Геркулес пас стада свого земного батька Амфіона на Кіферонських луках, до нього прийшли дві жінки, що уособлювали Зніженість і Доброчесність. На картині Батоні вони представлені в образах Венери, богині кохання, і Мінерви, богині мудрості. Одна спокушала його радощами життя, інша закликала до праці і подвигів. Геркулес, після тривалих роздумів, вирішив прислу­хатися до голосу розуму і присвятив своє життя служінню людству. Сувора Мінерва вказує на храм на верхівці скелі — алегорію склад­ного шляху до слави. Ошатна Венера простягає Геркулесу троянду. Біля її ніг — атрибути чуттєвих насолод: музичні інструменти, ноти, кошик із фруктами.

ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Запитання для контролю.

1) Чому, на вашу думку, Геракл став улюбленим героєм давніх греків?

2) Яке ваше ставлення до героя?

3) Яку роль відіграли елементи фантастики, казки у міфах про Геракла?

2. Заключне слово вчителя.

Геракл недарма став улюбленим героєм давніх греків. Він був сильним, красивим, розумним, завжди міг знайти вихід із будь-якої ситуації. Герой був взірцем досконалості. А це, як відомо, цінувалося у Давній Греції.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дати письмову відповідь на питання: «Чому міфи Давньої Греції залишаються цікавими для людей XXI століття?». Про­читати міфи «Орфей та Зврідіка», «Дедал та Ікар», створити малюнки до прочитаних міфів (за бажанням).

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури | Додав: uthitel (29.12.2018)
Переглядів: 1171 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]