Конкурс-гра «Я люблю Україну»

 

 

Мета: розширювати та поглиблювати знання про свою країну, розвивати в дітей прагнення бути свідомим громадянином України, виховувати любов до рідного краю, його традицій і обрядів, формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість.

Перебіг заходу

Учитель. Вітаємо вас! Сьогодні у нас свято. Ми з вами будемо проводити гру, яку вже полюбили всі мешканці нашої держави. Отже, у нас конкурс «Я люблю Україну».

Кожний конкурс повинен оцінюватися, тому представляємо наше журі.

Представлення журі.

На сцену запрошуються команди 4-тих класів. Вони займають жовтий та синій сектори.

Представлення команди синього сектора.

Капітан команди «Синіх»

Капітан в команді я —
мудра в мене голова.
Математику я знаю,
медалістом стать бажаю.

Є дві Тані — милі личка,
Завжди разом як сестрички.
Люблять працю та навчання,
Музику та малювання.

Костя — вірний друг у нас,
Рівняння складає — просто клас!
Допоможе всім і всюди,
Береже природу любу.

Рита, мила Маргаритка.
Гарна, як уранці квітка.
Вміє фарбами писати,
Як художник, малювати.
Любить Жека у вільний час
Поганяти м’яч у нас,
Естафети і футбол,
Біг, ходьба і баскетбол.

Ми — команда, просто аси.
Переможемо всі класи,
Конкурс виграти бажаєм,
Перемогу обіцяєм.

Представлення команди жовтого сектора.

Капітан команди «Жовтих»

Україну любим теж,
тій любові — нема меж.
Граєм, бігаєм, вчимося,
труднощів не боїмося!

Капітан в команді — я,
всі ми — як одна сім’я.
Вмію всіх зібрати враз,
командир я — просто «клас»!

А Олег наш — гарний хлопець,
круглолиций, сіроокий,
Вправно він уроки робить,
допоможе, як попросять.

У команді є у нас
Поетеса — просто клас!
Вірші вона складає,
Наснаги їй бажаєм.

Дві Катюші — як сестрички.
Можуть заплести косички,
І співають, і танцюють,
Що захочете — намалюють.

Ви не дивіться, що Коля — маленький.
Швидко бігає він, прудкенький.
Та й знань не позичати,
Вміє добре рахувати.
Учитель. Мета нашого конкурсу — поповнити та розширити знання про нашу рідну Україну. Величезні простори має наша земля.

Усі учасники повинні знати правила конкурсу:

  1. За правильну відповідь команді нараховується один бал.
  2. Після кожного етапу конкурсу члени журі повинні оголосити результати.
  3. За порушення дисципліни, підказки, викрики журі має право зняти з команди один бал.

Конкурс № 1

Наш народ має свою давню історію, багаті традиції. Усе це сприяло розвитку усної народної творчості. Напевно, всі ви знаєте безліч українських народних пісень, казок. Однак у повсякденному житті частіше за все можна почути народні приказки. Тому завдання першого конкурсу: відгадати другу частину приказок.

За кожну правильну відповідь — один бал.

  1. Праця людину годує, а лінь… (марнує).
  2. На сонці тепло, а біля матері… (добре).
  3. У дитини заболить пальчик, а у мами —… (серце).
  4. Не одежа красить людинy, а дoбpa… (cпpaвa).
  5. Пташка красна своїм пір’ям, а людина —… (знанням).
  6. Потрібно учиться — завжди… (знадобиться).
  7. Друга шукай, а знайдеш… (тримай).
  8. Мир та лад — великий… (клад).

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

Конкурс № 2

Учитель (читає вірш Д. Білоус)

Якщо з українською мовою
В тебе, друже, не все гаразд,
Не вважай її примусовою,
Полюби, як весною ряст.
Примусова тим, хто цурається,
А хто любить, той легко вчить:
Все, як пишеться, в ній вимовляється,
Все, як пісня, у ній звучить.
І журлива вона, і піднесена,
Тільки фальш для неї чужа.
В ній душа Шевченкова і Лесина,
І Франкова бринить душа.

Як ви вже здогадалися, наступний конкурс — конкурс знавців мови. Він не складний. Учасникам конкурсу потрібно правильно назвати всі літери у слові. За кожне правильно передане слово — 1 бал.

Слова для команди «Синіх»: попереджати, сподівання, завзятий.

Слова для команди «Жовтих»: жартівливий, подорожувати, століття.

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

Конкурс № 3

Скільки б ми не навчалися, все одно не зможемо все осягнути, всього знати. Зрозуміти значення того чи іншого слова нам допомагає словник. Але сьогодні у вас його немає. Серед трьох слів вам потрібно вибрати одне, яке відповідає значенню цього слова. За правильно назване значення слова — 1 бал.

Завдання для команди «Синіх». Молоденька травичка: осокора, моріжок, трансмісія.

Завдання для команди «Жовтих». Сніп пшениці: дідух, калита, малорос.

Завдання для команди «Синіх». Старовинна чоловіча безрукавка: черес, кептар, банаш.

Завдання для команди «Жовтих». Кажан, який долає відстань понад 200 км: нічниця, летючка, млинка.

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

Конкурс № 4

Учитель. Що вам читали ваші рідні, коли ви були маленькі та лягали спати? Правильно, казочки. Народ український склав і зберіг у своїй пам’яті безліч казок. Стільки ж додали і письменники. Героями українських казок є і люди, і тварини, і птахи, і фантастичні істоти. Зараз ви спробуєте відгадати назви добре відомих вам казок. За кожну правильну назву казки або ім’я головного героя — 1 бал.

Завдання для команди «Синіх»

  • Хто полюбляв кататися верхи, та й ще на побитому? (Лисичка)
  • Як називалася казка, де Лев не хотів бути царем звірів? (Осел і Лев)
  • Як називається казка, де горобець вчився будувати гніздо? (Біда навчить)
  • З ким пішла Лисичка-сестричка в ліс, а звірі злякалися та поховалися? (Пан Коцький)

Завдання для команди «Жовтих»

  • Назвіть казку, де дід та баба не дозволяли онучці грітися біля вогню? (Снігуронька) В якій казці багатий брат хотів ошукати бідного, але в нього нічого не вийшло? (Мудра дівчина)
  • Скількох героїв зміг обдурити Колобок, коли тікав від них? (5)
  • Як звали дочку відьми в казці «Івасик-Телесик»? (Зміючка Оденка)

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

Конкурс № 5

Учитель

Варим кашу, родино,
Щоб нам жито родило,
І житечко, і овес,
Щоб зійшовся рід увесь!

Що не кажіть, любимо ми, українці, попоїсти. І не лише кашу. На нашому столі і борщ, і пампушки, і печеня, квашені яблука і куліш.

Наступне завдання: відгадати загадки про їжу. За кожну правильну відповідь — 1 бал.

  1. Білий, маленький,
    Бокастий та товстенький,
    Чимсь смачним напхався,
    В окропі купався,
    У дірку впав,
    Там і пропав. (Вареник)
  2. Сидить на ложці, звісивши по ножці. (Локшина)
  3. Не печене, не варене, а на столі — сніданок. (Молоко)
  4. Мене не їдять, але й без мене не їдять. (Сіль)
  5. В одній діжці — два тіста. Штовхаються, штовхаються — ніколи не змішаються. (Яйце)
  6. Маленькі плоди, як сережки, повисли. Червоні — солодкі, зелені — кислі. (Вишні)
  7. Без голови, а ногу маю: бриля на неї одягаю. (Гриб)
  8. Круглий, як куля. Зелений, як трава. Червоний, як кров. Солодкий, як мед. (Кавун)
  9. Як дитиною буваю, пелюшок тоді не маю. Постарію, мов бабуся, в сто пелюшок одягнуся. (Капуста)

10. Неприваблива, шишкувата,
А як прийде на стіл вона,
Скажуть весело всі хлоп’ята:
«Ну й розсипчаста, ну й смачна!» (Картопля)

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу. Конкурс № 6

Учитель. Ми любимо українську землю: її чудову мальовничу природу, а також її мешканців — братів наших менших: комах, тварин, птахів. У цьому конкурсі на сцену мають вийти тільки два учасники конкурсу — по одному від кожної команди. За 2 хвилини вони повинні по черзі описувати живу істоту, не називаючи її. Учасник другої команди має відгадати цю істоту. За кожну правильну відповідь — 1 бал. Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

Конкурс № 7

Учитель. Україна — дуже велика країна. Ми вже багато що знаємо, але й багато чого нам ще невідомо. У цьому конкурсі я буду називати той чи інший факт, а ви повинні сказати, це правда чи ні. За правильну відповідь — 1 бал.

Факт 1. Чи правда, що в Севастополі знаходиться пам’ятник потопленим кораблям?

Факт 2. Чи правда, що найдовший вік такого дерева, як смерека, — 100 років? Факт 3. Чи правда, що в м. Коломия стоїть поряд з музеєм писанок велике яйце-писанка заввишки з триповерховий будинок?

Факт 4. Чи правда, що в м. Києві в музеї зберігається близько 700 картин великого художника Т. Г. Шевченка?

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

Конкурс № 8

Учитель. Українці — народ працелюбний. Вони завзято малюють, складають вірші, співають, орють землю, куховарять. Ви теж сьогодні попрацюєте. Вам потрібно «вишити» рушник. Але він буде не з тканини, а паперовий — ви його намалюєте олівцями на папері. На рушникові потрібно зобразити рослинний або геометричний орнамент, треба щоб усі елементи орнаменту були симетричні. На завдання вам відводиться 10 хвилин. «Рушник» оцінюється за 5-бальною системою.

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

Учитель. Ось і завершився наш останній конкурс. Усі ви сьогодні добре попрацювали, виявили свої знання, кмітливість, свої художні таланти. Перед журі постало складне завдання — виявити команду-переможця.

Журі підбиває підсумки й оголошує команду-переможця.

Відбувається урочисте нагородження команди-переможця.

Категорія: Сценарії виховних заходів | Додав: uthitel (20.07.2019)
Переглядів: 356 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]