Головна » Статті » Класному керівнику » Методичні орієнтири

Психолого-педагогічна характеристика класу (за Л. Гуткіною)

Психолого-педагогічна характеристика класу (за Л. Гуткіною)

  • Склад класу
  1. Віковий склад.
  2. Пізнавальний рівень, загальний розвиток учнів.
  3. Працездатність і успішність учнів.
  4. Громадське «обличчя» класу.

ІІ. Згуртованість класу

  1. Чи є групи за діловими інтересами або негативного характеру? Як учні ставляться одне до одного і до справ класу?
  2. Чи полюбляють учні разом проводити час у школі й поза нею, разом відпочивати і навчатися?
  3. Чи товаришують хлопці і дівчата?
  4. Чи є у класі кругова порука?
  5. Чи переживають учні за успіхи і невдачі свого класу, чи вболівають за свій колектив?
  • Організованість класу
  1. Чи вміють учні самостійно організовуватися для виконан-ня колективних справ? Чи вміють розподіляти між собою роботу і раціонально її виконувати?
  2. Чи вміють толерантно й уважно вислуховувати одне одного?

IV. Громадська думка у класі

  1. Які вчинки своїх однокласників учні схвалюють, а які — осуджують?
  2. У якій формі вони виказують своє схвалення або осуд-ження?
  3. Чи є розходження між тим, що учні говорять, і тим, що роблять?
  1. Характер зв’язків у колективі
  1. Що пов’язує учнів класу: спільне місце проживання, місце за партою, інтереси та інше?
  2. Де товаришують учні, тільки в школі чи поза нею?
  3. Чи уважні вони одне до одного, чи намагаються допомогти? У чому виявляється ця допомога?
  4. Чи виявляють учні вимогливість до своїх друзів? Чи вміють бачити в них недоліки?
  5. Як колектив класу ставиться до дезорганізаторів, відмін-ників, активу класу, неуспішних учнів?

VI. Актив класу

  1. Склад активу.
  2. Чи має актив авторитет?
  3. Чи виконуються його розпорядження учнями класу?
  4. Чи є у класі учні, які постійно перебувають у активі?
  1. Зв’язок класного колективу із загальношкільним колективом
  1. Чи знають у класі, що відбувається в школі та в інших класах?
  2. Чи виконуються загальношкільні доручення?
  3. Яку участь бере клас у загальношкільних заходах?

VIII. Заходи щодо подальшого згуртування класного колективу

  1. Які педагогічні заходи треба провести класному керівникові щодо згуртованості й організації учнівського колективу?
  2. Як використовувати класний колектив для виховного впливу на окремих учнів?

Четвертий розділ плану — зміст і форми роботи з учнівським колективом.

(згідно прийнятої схеми)

Категорія: Методичні орієнтири | Додав: uthitel (20.03.2018)
Переглядів: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]