Тема 4: Греція в II — першій пол. І тис. до н.е. (узагальнююче повторення).

Урок 4

Тема уроку: Греція в II — першій пол. І тис. до н.е. (узагальнююче повторення).

Мета уроку: Використовуючи рольову гру, закріпити та систематизувати знання учнів про зародження та розвиток грецької цивілізації в II — першій пол. І тис. до н.е., розвивати мислення, уміння висловити думку, стимулювати прагнення отримувати міцні знання для досягнення життєвих цілей.

Тип уроку: урок узагальнюючого повторення.

Вид уроку: гра-подорож "Одіссея".

Хід уроку

І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

На етапі підготовки вчитель повідомляє дату проведення гри, готує наочність (карта, макет корабля, та «гроші», ілюстрації; фото, музичний запис грецької мелодії тощо), пояснює правила гри.

Правила гри:

За кожну правильну відповідь учень отримує золоту монетку, за доповнення " срібну.

З кінці гри "гроші" рахують і визначають, хто привіз із Трої найбільше скарбів.

ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

  • Сьогодні ми з вами відпливаємо разом з грецькими героями та відважним царем Одіссеєм у повну несподіванок і перешкод подорож з Трої до Ітаки.
    (Перегляд уривка з фільму «Одіссей)

 

Ви знаєте, що Гомерова "Одіссея" на відміну від "Іліади", — вигадка. Тому і ми дозволимо собі змінити сюжет. Уявімо собі, що Одіссей міг подорожувати не лише в просторі, а й у часі, а його подорож тривала ціле тисячоліття.

З'являючись в різних місцях, ми зможемо "побачити" події, що сталися протягом II — першої пол. І тис. до н.е., Одіссей добирався додому довгих 10 років, він образив бога морів — Посейдона і той створював перешкоди на його шляху. У нас перешкод не буде, а швидкість пересування і досягнення мети залежатиме від ваших знань.

 

Перед вами грецький корабель, щоб потрапити на корабель, ми повинні розв'язати кросворд. Заповнивши його, ви прочитаєте у виділеному віконці назву нашої подорожі.

 

  1. Загальна назва грецьких міст-держав.
  2. Форма державного управління, що склалася в Афінах,
  3. Форма державного управління, що склалася у Спарті.
  4. Назва палацової цивілізації, яка зародилася на о. Крит.
  5. Афінський політичний діяч, автор реформ, які змінили суспільний устрій Афінської держави.
  6. Назва міста-держави, що було одним з найбільших центрів ахейської культури.
  7. Перехідна форма державної влади у Давній Греції, головною рисою якої є єдиновладдя.

II. ПРОВЕДЕННЯ ГРИ "ОДІССЕЯ"

Гра-подорож проводиться в кілька етапів (зупинок):

1. Троя

Назву першої зупинки ви визначите після перегляду уривку із фільму.

Так, це Троя. Троя була великим і могутнім містом, але не зуміла встояти перед ахейцями. Давайте пригадаємо події Троянської війни.

Запитання до класу:

  • Коли відбулась Троянська війна?
  • Звідки ми дізналися про троянську війну?
  • Чому твір Гомера називається «Іліада»?
  • Які народи брали участь у війні?
  • Назвіть причини та результати цієї війни.
  • Чи існувала Троя насправді? Хто і як довів це першим?

2. Афіни

— Зараз ми зробимо першу зупинку — місто Афіни. Пригадайте, в якій історичній області воно розташоване.

Запитання до класу:

  • Пригадайте легенду про походження назви міста Афіни
  • З яких частин складався Афінський поліс?
  • Опишіть ці частини.
  • Чим займались жителі Афін?

— Прокоментувати схему «Система управління Афін»

— Розкрийте суть понять "ареопаг", "екклесія", "архонт".

— В чому полягали реформи Солона?

— Хто такий Пісістрат?

— Які реформи були проведені Клісфеном?

 

3. Півострів Пелопоннес

— Ми покидаємо демократичні Афіни і пливемо далі, до півострова Пелопоннес. Тут у 1600 році до н.е. виникло ряд міст-держав. Найбільшим серед низ були Міккени.

 

— Поясніть значення слів "палацова цивілізація".

— Чому культура, створена ахейцями, називається мікенською? ..

— Перерахуйте головні здобутки мікенської культури.

— В результаті чого загинула Ахейська цивілізація?

Відеовікторина : На слайдах впізнати події із життя Давньої Греції

Спарта

— А зараз ми залишимося на Пелопоннеському півострові, але уявно перемістимося в часі потрапимо до спартанської держави.

 

Яким чином була утворена держава у Спарті?

— На які верстви поділялося спартанське суспільство?

— Чому форма правління, встановлена у цій державі, названа олігархією?

— Розкрийте суть понять "ефор", "апелла", "герусія".

— Дайте характеристику законам Лікурга. , :

— Розкажіть про систему спартанського виховання.

4. Острів Крит

— Погостювавши у суворих спартанців, ми продовжуємо подорож. Зараз ми підпливаємо до найбільшого і родючого острова — Криту. В якому давньогрецькому міфі розповідається про нього?

— Коли існувала Критська цивілізація? Яку ще назву вона має?

— Перерахуйте головні здобутки Мінойської цивілізації.

— Розкажіть, що ви знаєте про Кносський палац.

— Ким і коли його було відкрито?

— Чому загинула цивілізація Криту?

 

Зупинка Гра «Шифрувальники»

Уявіть себе друзями шифрувальника М. Вентріса, визначте, які поняття заховані в наступних шифровках: ілоти, криптії (о,т,и,і,л р, ї, п,т, і,к,и)

5. Ітака

— Нарешті, подолавши стільки перешкод, ми підпливаємо до нашої рідної Ітаки. Як називається період грецької історії, описаний в поемах Гомера? Давайте пригадаємо, якою була Греція в той час.

— Назвіть хронологічні межі гомерівського періоду.

— Чи існувала на той час держава в Греції? Чому?

— Дайте характеристику: 1) грецького суспільства та 2) господарського життя гомерівського періоду.

ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

"Прибувши до Ітаки", учні підраховують привезені "скарби" і визначають переможців гри.

 

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготуватися до історичного диктанту

 

 
 
Категорія: Система уроків по темі "Історія Стародавньої Греції" (6 клас) | Додав: uthitel (23.01.2018)
Переглядів: 378 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]